اصول طراحي فاكتور رسمي

ارائه دهنده انواع خدمات چاپي در كشور

اصول طراحي فاكتور رسمي

۱ بازديد

چاپ فاكتور يك امر ضرروي براي هر سازمان و يا هر ارگاني مي باشد كه براي صدور موارد حسابداري و يا امور مالي بايد در قالب يك جدولي به مشتريان عرضه بشود.

چاپ فاكتور مزيت هاي بسيار زيادي براي هر سازمان مي تواند داشته باشد مهم ترين نكته آن اعتبار بخشي به آن سازمان و سبب ارجحيت و اعتماد مشتريان به آن سازمان مي باشد. و همچنين براي ارائه به وزارت امور اقتصاد و دارايي بايد براساس يك الگو و يك قالب خاصي طراحي بشود.

براي اعلام ريز قيمت ها به سازمان ها مالي و مالياتي حتما بايد يكسري نكات ضروري در طراحي چاپ رعايت بفرماييد كه ما اصول طراحي فاكتور رسمي را براي شما بيان ميكنيم.

فاكتور رسمي بايد بر اساس قوانين وزارت امور اقتصاد و دارايي كه مورد تاييد وزارت دارايي در ماده ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده عنوان شده است بايد يكسري اصولي را رعايت بفرماييد. كه ما اصول طراحي فاكتور رسمي را براي شما بصورت گام به گام بيان ميكنيم.

۱-تعداد نسخ يا برگ نيز به انتخاب اشخاص بوده كه مي تواند ۲ برگي و يا ۳ برگي باشد و همچنين در مورد سايز كاغذ عموماً انتخاب اشخاص حقيقي و حقوقي سايز A4 بوده ولي انتخاب سايز A5 نيز موردي ندارد.

۲- نوع كاغذ به انتخاب اشخاص حقيقي و حقوقي مي تواند كاغذ تحرير ۸۰ گرمي بيشتر براي استفاده در پرينتر و يا كاغذ تحرير ۶۰ گرمي جهت نوشتن دستي و استفاده از كاربن و نيز كاغذ كاربن لس(كاغذ هايي كه بصورت پيش فرض كاربن دارند) خود داري بشود.

۳- مهم ترين شاخصه چاپ فاكتور رسمي (مالياتي ، دارايي ، صورتحساب فروش كالا و خدمات) نوع چاپ شماره سريال آن مي‌باشد كه مي بايست به روش چاپ افست يا ملخي به رنگ قرمز و اگر كمي برجسته باشد، كه به راحتي قابل تشخيص براي مميز دارايي باشد و كاملاً با چاپ ديجيتال و شماره زني دستي متمايز است.

در رابطه با فاكتور رسمي (مالياتي، دارايي، صورتحساب فروش كالا و خدمات) لازم به ذكر است، كليه واحدهاي تجاري مشمول نظام ماليات بر ارزش افزوده ملزم به ارائه فاكتور رسمي به خريداران خود مي‌باشند؛ لذا صدور فاكتور رسمي ارتباطي به بزرگي و يا كوچكي واحد تجاري ندارد و هر خريدار مي‌تواند در قبال وجوه پرداختي خود درخواست صدور فاكتور رسمي نمايد و اگر فروشنده از صدور فاكتور رسمي امتناع نمايند مشمول جرايم مربوطه خواهد بود.

در طراحي فاكتور بهتر است از يكسري الگوي هاي آماده استفاده بكنيد. يكسري الگويي هايي كه مورد تاييد سازمان اداره مالياتي هست استفاده بفرماييد در ارائه اظهار نامه خود به مشكل برنمي خوريد.

اين سري الگوهاي آماده هم توي اينترنت موجود مي باشد و هم مي توانيد در صفحه چاپ فاكتور نمونه هاي آماده چاپ فاكتور رسمي را دانلود بكنيد و براساس نياز هاي خود شخصي سازي بكنيد.

اين شخصي سازي در طراحي فاكتور رسمي مي توانيد محل قرار گيري لوگو خودتان را در بهترين شرايطي كه بهترين ديد را داشته باشد استفاده بكنيد.

تعداد ستون هاي بكار رفته در فاكتور را مي توانيد براساس نياز فروش خود براي هر مشتري طبقه بندي بكنيد به گونه اي كه اگر در هر فروش خود دو يا سه كالا را به فروش مي رسانيد سعي كنيد حداكثر از ۵ ستون براي خودتان استفاده بكنيد و اگر ميزان فروش كالاي شما بالا مي باشد بهتر است از ستون هاي زياد استفاده بكنيد.

اين فاكتور رسمي بيشتر براي شرايطي هستش كه قرار است بصورت دستي نوشته بشود و بايد جدول بندي و قالب فاكتور شما بايد به گونه اي باشد كه از يكسري اصول پيروي كرده باشد هم در قالب بندي و هم در جدول بندي. به اين شكل نباشه كه هر صفحه به يك شكل و به يك قالب چاپ شده باشد.

در مواردي كه در خصوص اظهار نامه مالياتي به شدت مورد تاكيد قرار ميگيرد ترتيب شماره هاي فاكتور و تك رنگ مشكي و همچنين كاربن لس نبودن مي باشد كه حتما بايد اين موارد را رعايت بكنيد.

در بحت رنگ بندي فاكتور خود سعي كنيد به گونه اي عمل بشود كه بصورت تك رنگ مشكي كه در چاپ افست يعني ( C:100 ، M:100 ، Y:100 ، K:100 ) تا در چاپ با نهايت كيفيت و دقت به چاپ برسد و هيچ گونه تار بودن و يا طوسي بودن در چاپ فاكتور شما به وجود مي آيد.

سعي كنيد در طراحي فاكتور و سپس چاپ فاكتور فوري خود اصول اوليه و مقاله اصول طراحي چاپ فاكتور را مطالعه بفرماييد.

ما سعي كرديم در اين مقاله اصول طراحي فاكتور رسمي را بطور ساده و قابل فهم و براساس آخرين متدهاي سازمان اداره مالياتي كشور براي شما بيان كرديم و اميدوار هستيم براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد نهايت استفاده از اين مقاله ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.